Advertenties in zoekmachines zijn een erg belangrijk onderdeel van jouw online marketing. Bedrijven kunnen hiermee advertenties plaatsen in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Zoekmachine adverteren wordt ook wel SEA genoemd, dit staat voor Search Engine Advertising.
Door te adverteren op zoektermen die passen bij de diensten en/of producten die je als bedrijf aanbiedt, komen jouw advertenties direct terecht bij mensen binnen jouw doelgroep. Dit helpt jou om mensen die geïnteresseerd zijn in jouw aanbod, naar jouw website toe te trekken.
Stel je voor dat je een fietsenwinkel hebt. Je wilt dat mensen die online zoeken naar een nieuwe fiets, bij jou terecht komen. Hier komt zoekmachine adverteren van pas. Het begint allemaal met het kiezen van zoekwoorden die mensen intypen als ze zoeken naar producten die jij aanbiedt, zoals “fiets kopen” of “mountainbike kopen”.
Nadat je deze zoekwoorden hebt gekozen, wordt er een campagne opgezet en ga je bepalen wat het budget is dat jij wilt gaan inzetten. De zoekmachine advertenties werken als een soort veiling. Mede door het budget dat je inzet en de kwaliteit van jouw advertenties en website bepaalt Google op welke positie jouw advertentie te zien is. Jouw advertenties worden vergeleken met concurrenten die op dezelfde zoekwoorden adverteren. Je betaalt bij zoekmachine adverteren pas wanneer iemand op jouw advertentie klikt.
Advertenties in zoekmachines zijn een erg belangrijk onderdeel van jouw online marketing. Bedrijven kunnen hiermee advertenties plaatsen in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Zoekmachine adverteren wordt ook wel SEA genoemd, dit staat voor Search Engine Advertising.
Door te adverteren op zoektermen die passen bij de diensten en/of producten die je als bedrijf aanbiedt, komen jouw advertenties direct terecht bij mensen binnen jouw doelgroep. Dit helpt jou om mensen die geïnteresseerd zijn in jouw aanbod, naar jouw website toe te trekken.
Stel je voor dat je een fietsenwinkel hebt. Je wilt dat mensen die online zoeken naar een nieuwe fiets, bij jou terecht komen. Hier komt zoekmachine adverteren van pas. Het begint allemaal met het kiezen van zoekwoorden die mensen intypen als ze zoeken naar producten die jij aanbiedt, zoals “fiets kopen” of “mountainbike kopen”.
Nadat je deze zoekwoorden hebt gekozen, wordt er een campagne opgezet en ga je bepalen wat het budget is dat jij wilt gaan inzetten. De zoekmachine advertenties werken als een soort veiling. Mede door het budget dat je inzet en de kwaliteit van jouw advertenties en website bepaalt Google op welke positie jouw advertentie te zien is. Jouw advertenties worden vergeleken met concurrenten die op dezelfde zoekwoorden adverteren. Je betaalt bij zoekmachine adverteren pas wanneer iemand op jouw advertentie klikt.
Je advertenties komen bovenin Google te staan, dit verhoogt de zichtbaarheid van jouw bedrijf. Meer zichtbaarheid betekent meer bezoekers, en een grote kans op meer conversies omdat mensen vaak klikken op de eerste zoekresultaten.
De prestaties van jouw campagnes zijn gelijk inzichtelijk. Zie hoeveel vertoningen, klikken en conversies jouw advertenties opleveren. Hoe sneller je data verzameld hoe sneller de ads aangepast kunnen worden voor nog betere resultaten.
Je bepaalt zelf wat je uitgeeft. Er wordt een budget per dag per campagne ingesteld. Dit budget is op elk moment aan te passen, zo heb je zelf altijd de controle.
Eerst leren we jou en je bedrijf kennen. We bespreken je doelen en eerdere marketingpogingen om een stevig fundament voor de campagnes te bouwen.
Gebaseerd op de intake, ontwikkelen we een gepersonaliseerde strategie, doen we zoekwoordenonderzoek, en bepalen de belangrijkste campagnes.
Met de strategie als leidraad, maken we je campagnes, advertentiegroep, advertentie en selecteren we de biedstrategieën.
We monitoren en analyseren de campagnes om inzicht te krijgen in onder andere de conversieratio's en andere prestaties.
Aan de hand van de verzamelde data sporen we verbetermogelijkheden op en voeren aanpassingen door voor betere resultaten.
Je ontvangt regelmatig updates over de voortgang, waarin we successen delen en verdere optimalisaties bespreken.
Succes in zoekmachine adverteren ontstaat niet vanzelf. Het vereist een slimme aanpak, samenwerking, en continue verbeteringen. Ons proces is speciaal ontworpen om jouw bedrijfsdoelen te begrijpen en om te zetten in doeltreffende Google Ads campagnes. We combineren een op maat gemaakte strategie met uitgebreide analyse en constante optimalisatie om jouw bedrijf naar nieuwe hoogten te tillen.
Succes in zoekmachine adverteren ontstaat niet vanzelf. Het vereist een slimme aanpak, samenwerking, en continue verbeteringen. Ons proces is speciaal ontworpen om jouw bedrijfsdoelen te begrijpen en om te zetten in doeltreffende Google Ads campagnes. We combineren een op maat gemaakte strategie met uitgebreide analyse en constante optimalisatie om jouw bedrijf naar nieuwe hoogten te tillen.
Eerst leren we jou en je bedrijf kennen. We bespreken je doelen en eerdere marketingpogingen om een stevig fundament voor de campagnes te bouwen.
Gebaseerd op de intake, ontwikkelen we een gepersonaliseerde strategie, doen we zoekwoordenonderzoek, en bepalen de belangrijkste campagnes.
Met de strategie als leidraad, maken we je campagnes, advertentiegroep, advertentie en selecteren we de biedstrategieën.
We monitoren en analyseren de campagnes om inzicht te krijgen in onder andere de conversieratio's en andere prestaties.
Aan de hand van de verzamelde data sporen we verbetermogelijkheden op en voeren aanpassingen door voor betere resultaten.
Je ontvangt regelmatig updates over de voortgang, waarin we successen delen en verdere optimalisaties bespreken.
Ben je klaar om jouw online zichtbaarheid te vergroten en je bedrijf naar een hoger niveau te tillen? Wij staan klaar om je te ondersteunen met effectieve SEA campagnes. Begin vandaag nog door het contactformulier in te vullen. Wij nemen vervolgens snel contact met je op om jouw ambities te bespreken en hoe we samen kunnen werken aan jouw succes. Laat ons weten hoe we je kunnen helpen en ontdek de mogelijkheden om succesvol te zijn met online marketing.